آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

نوشته های من برای زندگی

مفید باشیم

1393/2/21 10:18
نویسنده : بیقرار
965 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

در گیر و دار زندگی های امروزی، آدمها همه برای داشتن یک چیز تلاش می کنن

داشتن احساس رضایت و آرامش

سطح رضایت ، جنس رضایت به تعداد تک تک آدمها، معانی مختلف و تعابیر مختلف داره

بابای خونه میگفت: می دونی تنها چه کسانی همیشه خوشحال هستن؟

خسته بودم و فکرم کار نمی کرد گفتم : هووووووووم نمی دونم !

گفت : آدمهای شکرگذار ! آدمهایی که همیشه شاکر هستن و روی داشته هاشون بیشتر از نداشته هاشون زوم میکنن !

خستگی ها و مشکلات مااال ِ این دنیا هستند و این خود ما هستیم که باید بتونیم در لابه لای این مسائل ، دنبال کسب رضایت از زندگی باشیم

رضایت در زندگی به نظرم با تلاش و شکر به دست میاد با خستگی ناپذیر بودن

من به اینکه برای خودم و دیگران مفید باشم ، نیاز دارم ، به مفید بودن نیاز دارم تا راضی باشم و در واقع زمانی از خودم راضی هستم که بدونم در هر وضعی و شرایطی که قرار دارم تونستم برای خودم و دیگران کاری بکنم

مدتها پیش این نوشته رو دیدم :

" من پنجاه سال است دارم اسلام می خوانم ، بگذار خلاصه اش را برایت بگویم ، واجباتت را انجام بده ، به جای مستحبات تا می توانی به کار مردم برس، کار مردم را  راه بیانداز، اگر قیامت کسی از تو سوال کرد، بگو فاصل گفت ! "

 

این صحبت عجیب به دل من نشست ، یک احساس آرامش خاصی رو به من منتقل کرد

به نظرم هر کسی در هر جایگاهی که هست ، می تونه خیلی مفید باشه و با نیت کسب رضایت خداوند هر کاری از دستش بر میاد برای شاد کردن دیگران و برداشتن باری از دوش کسی و یا باز کردن گره کاری ، انجام بده

اول هم بریم سراغ دم دست ترین و تکراری ترین آدمهای دور و بر مون

بی خیال نباشیم نسبت به اطرافیانمون

همین اطرافیانی که ممکنه واقعا وجه تفاهم خیلی کمی هم باهاشون داشته باشیم

تفاوت قائل نشیم و فارغ از اینکه چگونه اند و احساس ما به اونها چگونه است اونچه از دست ما بر میاد انجام بدیم

مفید باشیم برای مادرمون - مادر شوهرمون - خواهر و برادرمون - همسایه مون - همسرمون - فرزندمون - خودمون - اقواممون و دوستانمون

فایده ای ماندگار و پایدار از جنس باقیات الصالحات

مفید بودن یه جورایی روحیه شاد کن هست

نیاز نیست کارهای بزرگی انجام بدیم گاهی یه جارو زدن برای مادر شوهر ، یه غذای مورد علاقه مادر رو پختن ، دو ساعت در عین حالی که خودت نیاز به خواب داری بچه رو گرفتن و امکان استراحت به همسر دادن ، یک ساعت نشستن کنار کسی و حرفهاش رو شنیدن و شاد کردنش و خیلی کارهای دیگه کلی روحیه آدم رو می تونه شاد کنه فارغ از اینکه اون تشکر کنه یا نکنه ، محبتت رو ببینه و یا نبینه

و البته هیچ وقت از خودمون غافل نشیم، از لذت های دنیا خودمون رو محروم نکنیم ، از دیدن طبیعت و تفریح ،  با هر روش سالمی که شده ( مادی یا معنوی ) روحیه خودمون رو شاد نگه داریم و شادی رو به دیگران هم هدیه بدیم

واقعاً شب به شب بشینیم و چرتکه بیاندازیم که امروز من چقدر کاسبی کردم !

چقدر کاسب شدم ؟

چند تا گل لبخند رو هدیه دادم به اطرافیانم

چند تا گل امید ؟

چند تا دست یاری ؟


ماه رجب هم که به سلامتی اومد، ماهی که خدا گفته مال خودشه

داشتم بلند بلند اعمال ماه رجب رو برای خودم و بابای خونه می خوندم که ببینیم با توجه به برنامه روزانمون کدومها رو میتونیم انجام بدیم

به خیلی اعمال برخوردم که نوشته بود اگر چنین کند و چنان کند مانند روزی هست که متولد شده و همه گناهان بخشیده میشه و انواع و اقسام پاداشها

به بابای خونه گفتم : ببین واقعاً چقدر راه خدا پیش پای ما گذاشته برای جبران گناهان گذشته که استفاده کنیم

چقدر امکانات گذاشته برای ما که در همین دنیا بخشیده بشیم و گناهان امسالمون به سال بعدمون منتقل نشه

خدایی با این همه سفارش های ساده ای که شده برای بخشایش اگر کسی با گناه های 40 ، 50 ساله اش بمیره ، خدا نمی پرسه فلانی تو توی دنیا چیکار می کردی که از ماه رجب هم استفاده نکردی؟

برای مثل منی که واقعا وقتی کمی در روز برای خودمون داریم یا اصلاً نداریم ، اینکه روزی 100 بار ذکر " استغفرالله الذی لا اله الا هو و لا شریک له و اتوب الیه " که ثواب صد تا شهید رو داره و یا خوندن صد بار سوره توحید در روز جمعه از ماه رجب که به ازاش برای اون نوری هست در قیامت که اون رو تا بهشت می کشاند و یا ذکر " استغفرالله ذالجلال و الاکرام من جمیع الذنوب و الاثام " که باعث بخشایش گناهان میشه ، وقتی نمی گیره چون میشه حفظی در خلال انجام کارها و یا بازی با بچه بوسیله یه صلوات شمار انجامش داد

امیدوارم همه بتونیم بهره لازم رو از این ماه ببریم

از ما گفتن بود ، از دست ندیم هر چی از دستمون بر میاد انجام بدیم


کسانی که نماز می خونن  و نماز رو دوست دارن و نماز براشون مهم هست و دوست دارن نماز بهتری بخونن

توصیه می کنم به لینک زیر مراجعه کنن و حتماً فیض ببرن

چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

مامان محمدمهدی
17 اردیبهشت 93 9:00
یعنی دلم میخواد بکوبم رو سر این پنجره نظراتت که کلی نظرمو پاک کرد
بیقرار
پاسخ
خواهر جان خوب از کامنت های طولانیت یه کپی بگیر قبل از تائید خوب !
مامان محمدمهدی
17 اردیبهشت 93 9:33
خلاصه نظرم این بود:کاش خدا عنایت خاص خودشو شامل حالمون کنه تا بتونیم برای دیگران مفید باشیم
بیقرار
پاسخ
خلاصه ملاصه ننویس دیگه این دفعه به خاطر اونی که خودت می دونی می پذیرم انشاء اله هر کسی اندازه توانش
مامان روشا
18 اردیبهشت 93 5:24
سلام رجب برشما گوارا و فرخنده باد مارو در دعهاهاتون فراموش نکنید ها یک وقت جالب بود تا حالا نشنیده بودم ان شالله خدا توفیق بده ممنون از توجه و یادآوریت من که از روزه اول رجب محروم شدم تا خدا بخواد و سعادت درک بقیه رو داشته باشیم
مامان بردیا
18 اردیبهشت 93 8:24
جالب بود میدونی اما بعضی وقتها تو شرایطی قرار میگیری که مفید بودن برات دردسر میشه چون ادمهای اطرافت معنیش رو درک نمیکنن ومجبور میشی بشی یه غیر مفید
بیقرار
پاسخ
باورت میشه هر پستی می خوام بذارم قبلش به تو فکر می کنم و سعی میکنم چیزی ننویسم که باعث ناراحتی و غم تو بشه بله متاسفانه همین طوره امیدوارم خدا به همه کمک کنه دوست خوب و عزیز من
فهیمه
19 اردیبهشت 93 23:34
دوباره میام میخونم
بیقرار
پاسخ
معلوم هست کجایییییییییی ؟
مادر(رادین و راستین)
20 اردیبهشت 93 0:18
مریم جون ........ حرفهات واقعا درست و به جا بود ...... امیدوارم خدا کمک کنه تا بتوانیم خوب از این روزها استفاده کنیم. التماس دعا و ایام به کامت دوست خوبم
بیقرار
پاسخ
مرسی عزیزم
وفا
20 اردیبهشت 93 17:30
به به به همین می گن مفید بودن .. اینکه توی وبلاگت یه تیکه از اعمال رجب رو بنویسی و مثل منی که امسال مفاتیح دستش نگرفته اذکار و اعمال رو مرور کنه بیاد سر بزنه و بخونه و بره انجامش بده ما رو هم دعا یادتون نره .. عکس از آریا نیز از اوجب واجبات اردیبهشت ماه می باشد ترک نفرمایید البته عکس بالا را دیدیم اما کم بود جانم بیشتر مرحمت بفرمایید
بیقرار
پاسخ
محتاجیم به دعا - چشم حتماً شما هم ما رو از دعای خیرتان محروم نفرمائید عکس ؟ چشم