آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره

نوشته های من برای زندگی

بوسه هایی برای بابا

1392/10/7 8:46
نویسنده : بیقرار
3,187 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

سلام

دوست دارم مثل روال قبل گاهی کتابهایی که پسرجانم با اون خاطره های زیبایی داره و دیگه اینکه در بیان داستانش خلاقیتی به خرج رفته باشه رو به رسم یادگار و خاطره همراه باعکس درج کنم

کتاب : بوسه هایی برای بابا

با موضوع ارتباط با پدر - بهانه گیری های بچه ها در هنگام خواب و آشنایی با حیوانات به صورت بسیار جذاب و خلاق

این کتاب رو وقتی آریاجان دو سال داشت خریدم و هنوز هم جزو کتابهای دوست داشتنی وقت خوابش محسوب میشه و نکات خوبی رو هم ازش یاد گرفت

توی این کتاب نحوه رفتار خلاقانه یک پدر در قالب یک خرس برای نزدیک کردن بچه خرس به خواب ضمن انجام همه کارهایی که باید بچه خرس تا قبل از خوابیدن انجام بده رو نشون می ده

نشون می ده که چطور والدین باید از طریق وارد شدن به دنیای بچگی کودک به صورت مسالمت آمیز اون رو متقاعد به انجام کاری که باید انجام بشه بکنند

داستان بچه خرسی است که بهانه گیر و بداخلاق است و حاضر نیست شب به خیر بگه و برای خوابیدن آماده بشه

( عکس های زیر تمامی صفحات کتاب نیستند و توی کتاب صفحات دیگه ای و حیوانات دیگه ای مثل موش و میمون  هم هست )

بابا خرسی میاد و از بچه خرس می خواد که یه بوس گنده به مامان و بابا بده و بعد حمام کنه و بخوابه ، اما بچه خرس فقط مامان رو بوس می کنه و شب به خیر می گه

و در دو صفحه بعد پدر رو نشون میده که بچه رو بغل کرده و در حال بالا رفتن از پله ها میگه : یه بوس کوالایی به بابا میدی ؟ ( و خیلی زیبا یک تابلو عکس کوالا روی دیوار نصب شده تا بچه شنونده داستان تصویر واقعی این حیوان رو هم ببینه ) و می گه : بچه کوالاها بوس های شیرین و محکمی به باباشون می دن ، اینطوری ... و شروع می کنه به بوسیدن بچه تا نم نم بداخلاقی های اون رو دور کنه

و البته هر بار بچه می گه : نه ! بوسه به بابا نه ! و متقابلا از بوسیدن پدر امتناع می کنه

وقتی به طبقه بالا می رسند بابا بچه رو روی دستهاش بالا می بره و میگه : خوب پس یه بوس زرافه ای به بابا میدی؟( در حالیکه خیلی خلاق سایه بالا بردن بچه روی دیوار مثل سایه سر و گردن زرافه روی دیوار نقش بسته و میتونیم اون سایه رو به بچه نشون بدیم و بگیم این سایه زرافه است ببین ) و بعد ادامه میده و می گه : بچه زرافه ها بوس های بلند و آبدار به پدرشان می دهند ( بوس های بلند و آبدار بچه رو با بلند بودن گردن زرافه آشنا می کنه ضمن اینکه پشت سر بابا یک چوب لباسی هست که چتر بابا به اون آویزون شده و دسته چتر ، چوبی و به شکل زرافه است )

و باز بچه : نه ! بوس به بابا نه !

در مرحله بعد اون رو به حمام برده و میگه :خوب به جاش یه بوس تمساحی به من می دی ؟ ( و جا صابونی رو به شکل تمساح برای نشون دادن شکل تمساح قرار دادند و بعد اشاره به خصوصیت تند و تیزی این حیوان می کنه و می گه بچه تمساح ها بوس های تند تند آبدار به پدرشون می دن و شروع می کنه به بوسیدن )

و البته باز هم بچه از بوسیدن پدر امتناع می کنه

بابا خرسی مسواک بچه رو به اون میده و میگه حیف شد ( که بوس نمیده ) پس به جاش یه بوس ببری به من میدی؟ بچه ببرها بوس های غرش دار و راه راهی به باباشون می دن و حوله روی سر بابا نشون دهنده پوست راه راه ببر هست و باز بچه غر غری می کنه و می گه : نه! بوس ببری به بابا نه !

در صفحه بعد نشون میده که بالاخره پدر اون رو با ملاطفت به رخت خواب رسونده و با ناراحتی داره از اتاق بیرون میره در حالیکه پسرک حاضر به بوسیدنش نشده ، اما پسر در لحظه آخر پدر رو صدا می زنه: بابا ! یک چیزی برات دارم! بابا می پرسه : چی ؟

و بچه آغوشش رو باز می کنه و میگه : یک بوس گنده خرسی با یک بغل گنده خرسی

شاید آخرین پیام این کتاب این هم می تونه باشه که هر کسی باید سعی کنه خودش باشه و مثل خودش رفتار کنه و نه چیزی باشه شبیه دیگران و طوری رفتار کنه شبیه دیگران

و بچه خرس خواست یک بوس به بابا بده شبیه خودش در قالب خودش شبیه یک بچه خرس

که انتقال این پیام رو هم با بزرگتر شدن بچه و زمانیکه درک کنه میشه انجام داد

عاشق کتابهایی هستم که خیلی خلاق چیزهایی رو به بچه و والدین انتقال می دن توی این کتاب سعی شده بود بگه که در رفتار با بچه خلاقیت داشته باشیم و از طریق ورود به دنیای اون باهاش برخورد کنیم

توی این کتاب سعی شده بود خیلی خلاق حیوانات رو به بچه شنونده داستان نشون بده و همین طور محبت به پدر و مادر و البته تشویق در مسواک زدن و حمام رفتن

و خیلی نکات ریز دیگه که میشه توش پیدا کرد

گاهی سعی می کنم بیشتر توی کتابهاش دقت کنم و اگر موردی رو بتونم توش پیدا کنم که بشه به کاردستی تبدیلش کرد انجام بدم و این کاردستی و هدیه من بود برگرفته از این کتاب به آریا

برگرفته از کاردستی بچه خرس توی این صفحه از کتاب که خیلی اتفاقی آریا هم مثل بچه خرس خوابیده بود و اون رو نگاه می کرد

آریا گاهی من و یا پدرش رو صدا می زنه و می گه: مامان ! و یا بابا ! یک چیزی برات دارم

ما می پرسیم : چی ؟؟! 

و بعد دستهاش رو باز می کنه و می یاد بغل می کنه و می گه : یک بوس گنده خرسی با یک بغل گنده خرسی لبخند 


عزیز مادر ، امیدوارم همیشه با لبخند از من و پدرت یاد کنی


سعی می کنم از این به بعد هر کتابی رو که معرفی می کنم لینک خرید اینترنتیش رو هم برای راحتی دوستانم قرار بدم، این کتاب مربوط به انتشارات مبتکران هست و از طریق لینک زیر هم می تونید به صورت اینترنتی خریداری کنید

فروشگاه هدهد برای بعضی از کتابها فعالیت هم در نظر گرفته که اتفاقا همین کتاب هم جز اونهاست

پیشنهاد می دم از طریق همین فروشگاه هدهد خریداری کنید که شامل فعالیت هم هست

http://hodhod.com/book/1626

این هم شماره تلفن سفارش کتاب در فروشگاه هدهد هست

۰۲۱-۸۸۵۵۳۵۲۸

 

پیروز و پاینده و موفق باشید قلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مرجان
28 آذر 92 16:18
ممنون خانمی کاش انتشاراتش ر و هم معرفی میکردی. این هم برای آریا کوچولو
بیقرار
پاسخ
خواهش می کنم - قابلی نداشت انتشارات مبتکران
مامان محمدمهدی
29 آذر 92 7:10
ای بابا چه بپه خرس لجبازی کفرمو درآورد
بیقرار
پاسخ
باز دم این بچه خرسه گرم، بچه های خودمون که گاهی روی همه رو کم می کنند تو لجبازی
مامان روشا
30 آذر 92 9:09
به به ممنون از نقد بسیار بسیار خوبت عزیزم منم با این کتاب از روایت تو حال کردم چه برسه آریا آفرین ایده کاردستی از روی کتاب عالی بود به نظرم خیلی خوبه چیزهایی که تو کتابهاست و بچه ها علاقه دارن رو به صورت فیزیکی ببینن عکس آریا هم مثل همیشه قشنگ و ناز بود ماشالله خیلی پشت تلفن خوب حرف می زنه این پسر گلت
بیقرار
پاسخ
مرسی زهرا جون - باور کن من از خوندن یه کتاب قصه بیشتر از یه رمان لذت می برم نمی دونم چرا؟ جدی می گی؟ آریا که پشت تلفن خیلی حرف نزد هی بهش می گفتم مامان بلند صحبت کن نمی شنوه
مهرنوش مامان مهزیار
1 دی 92 9:07
یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا. یلداتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد.
بیقرار
پاسخ
مرسیییییی
نرگس مامان طاها و تارا
1 دی 92 12:44
عزيزم،سايه اين بزرگوار بر سرتان مستدام باد
بیقرار
پاسخ
ممنونم همچنین برای شما
مامان پریناز(زهرا)
2 دی 92 19:02
خوبی مریم گلم؟؟ دلم برات تنگیده کاش بشه تلفنی یا چتی بحرفیم روی گل آریاجونمو ببوس
بیقرار
پاسخ
سلام ممنونم منم همین طور -هروقت مایل باشی در خدمتم خوشحال می شم
صهبا
6 دی 92 10:56
ممنون که وقت گذاشتید کاشکی انتشارات کتاب رو هم می گفتید
بیقرار
پاسخ
سلام ممنونم که سر زدین انتشارات مبتکران هست
مامان بردیا
6 دی 92 14:08
جالب بود بردیا هم از بوسیدن بابا امتناع میکنه وکلا خوب کنار نمیاد با بابایی انتشاراتش رو هم بگو عزیزماینم یه بوس خرسی برا اریای نازنازی
بیقرار
پاسخ
سلاااااااام مامان بردیای عزیزم مرسی که اومدی انشاء اله بردیا هم به زودی رابطه صمیمی تری با پدر برقرار می کنه یه وقتی رو تعیین کن تنهایی با باباش بازی کنه بلکه بهتر بشه رابطه اش انتشارات مبتکران هست
مريم مامان آريا
6 دی 92 17:46
سلام مريم جون خوشحالم که وبلاگ رو تعطيل نکردي و اينجا تجربياتت رو مي نويسي به نظرم اين کتاب خيلي جذاب باشه ارياي من هم يه مجموعه کتاب پنج جلدي خرس بزرگ و خرس کوچولو رو داره که عاشقشونه اونها هم کتابهاي خوبيه البته علايق پسر من محدوده و چون زياد براش کتاب نخوندم الان به کتابهاي محدودي علاقه داره مثلا کتابهاي شعر کودکانه مثل تاتي ها رو اصلا دوست نداره ولي اين کتاب خرس کوچولو و مجموعه من و داداشم و کتابهاي حسني از علايقش هستن و چون ديدم شما زياد براي آريا جون کتاب ميخوني من هم تصميم گرفتم براي پسرم زياد کتاب بخونم اينم نتيجه وبت ممنون دوست خوبم
بیقرار
پاسخ
سلام مریم جونم - خوشحالم که اومدی - من همون موقع آدرس وبم رو برات گذاشتم ولی احتمالا نرسیده واسه همین دوباره واست گذاشتم ممنونم از مححبتی که داری - حتما کتاب خوندن رو ادامه بده و البته در کتابهایی که انتخاب می کنی دقت کن بله مجموعه خرس بزرگ و خرس کوچک رو هم داریم و در وب قبلیم اونها رو هم معرفی کرده بودم انشاء اله کتابهای جالب دیگه ای هم هست که به زودی معرفی می کنم دوستت دارم
ساره دختر خاله نفس
10 دی 92 0:12
سلام وب خوبی دارید به وب ما هم سر بزنید
بیقرار
پاسخ
سلام ممنونم
شهره مامان مینو
17 دی 92 23:02
واااااااااااااااااااااای من که عاااااااااااااااااااااشقش شدم... ممنونم.... یه بغل خرسی میدی به من؟
بیقرار
پاسخ
سلااااااااااااااام کی من یا آریا ؟ فرقی نمی کنه بلــــــــه