آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 28 روز سن داره

نوشته های من برای زندگی

بازیهای روزهای زمستانی در منزل - شماره دو

1392/10/29 23:58
نویسنده : بیقرار
936 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

 

14- بخشی لذت بخشی از سرگرمی من و آریا در منزل توسط کتاب هست ، اعم از کتاب قصه یا کتابهای کار برای نمونه من دو مجموعه کتاب رو پیشنهاد می دم که هم جذاب هستند و هم آموزنده ، هم سرگرم کننده، هم قابل رنگ آمیزی برای کودکان علاقه مند به رنگ آمیزی و هم تقویت خیلی چیزها در کودک

با اسم کتابهای پیش آمادگی معروف هستند ، بیشتر برای بچه های مثل آریا که مهد کودک نمی رن ، لازم به نظر می رسه که مادر خودش توی خونه اینها رو انجام بده ، البته من تاکید می کنم که ما هر کاری می کنیم در جهت شادابی و نشاط و سرگرم شدن کودکه و فعالیت هایی رو انجام می دیم که اون خودش متمایله ، آریای ما به این جور کتابهای سرگرمی علاقه داره ، به نظرم کم کم برای اینکه آماده بشن که یه وقتهایی یه گوشه ای بشینن و چیزهایی رو بشنون ، ببینن و یا انجام بدن کمک می کنه تا آمادگی لازم رو برای به مدرسه رفتن و انجام تکالیفشون بدست بیارن

باز تاکید می کنم باید هر وقت کودک خودش راغب بود انجام بشه ممکنه دو روزی یک بار ، هفته ای یک بار، و یا هر روزی به مدت 10 مین یا بیشتر باشه ، به هر حال ظرفیت و توانایی و علاقه بچه این رو مشخص می کنه ، البته مادر هم باید به صورت کاملا شاد با بچه در خلال کار برخورد کنه  

 

 

این مجموعه از انتشارات خانه ادبیات هست ، من صفحه ای که فروش اینترنتی این مجوعه هست رو براتون می ذارم ، واحد کارهای خوبی داره ، مثل گیاهان ، فصل ها، حیوانات، شغل ها ، به نظرم عالی و جذاب و لازم هستند

http://www.khaneyeadabiyat.com/product/18

http://www.khaneyeadabiyat.com/product/17/1

 15-  من فکر کنم یکی از خنده دار ترین بازی که میشه با بچه انجام داد ، یکی از نشاط آور ترین بازی ای که می شه با بچه انجام داد ، همین بازی خیلی خیلی خیلی جذاب " قایم موشک " هست 

این بازی معمولا هر روز توی خونه ما جریان داره ، بازی ای هست که من و یا همسرم اگر غمی یا خستگی ای داشته باشیم حسابی روحیه مون رو عوض می کنه چه برسه به آریا

چقدر قشنگه این دنیای بچه ها ، آخه آدم می میره از خنده با این قایم شدنشون، با این صداقتشون

گاهی که به آریا می گم برو قایم شو می ره یه جایی دراز می کشه سرش رو می ذاره رو زمین و چشماش رو می بنده ، خدایی یعنی فکر می کنه اون ما رو نمیبینه یعنی رفته قایم شده ؟! و ما هم اون رو نمی بینیم ؟

یا می گم برو قایم شو ، می ره توی کمد دیواری قایم میشه ، صدا می زنم " تا پیدات نکردم نیای بیرون ها"  در کمد رو باز می کنه می گه " باشه " و بعد دوباره می ره تو ، خیر سرش مثلا قایم شده ، آدم حق داره خوب از خنده روده بر بشه  

یا مثلا به باباش میگه برو قایم شو، بابا حال نداره بره ، همونجا خودش رو جمع می کنه و سرش رو میاره پائین و چشماش رو می بنده ، آریا میاد و با اینکه باباش رو می بینه ولی خودش رو می زنه به نفهمی و دنبالش می گرده تو کل خونه ، جوری که گاهی واقعا باورش می شه که باباش رفته قایم شده ، آخر سر میاد و میگه پیدات کردم خنده 

من خودم مشتاقم که هر روز این بازی رو انجام بدیم

16-  بخشی از روز رو هم قاعدتا خودش برای خودش سرگرمی پیدا میکنه و یا ماشین بازی می کنه و یا از در و دیوار بالا می ره 

 

17- گاهی هم میره ولایت مادری ، انشاء اله نصیب همه بشه لذت بردن از طبیعت

 

 

 

 

18- تازگی ها فعالیت جدیدی هم براش در نظر گرفتم که هر دو مون بسیار راضی هستیم و لذت می بریم

یه سری بازی های کامپیوتری که فقط و فقط هم از یک سایت استفاده میکنیم

بسیار بسیار بسیار بسیار .... بازی های عالی ، خوب ، مفید ، سرگرم کننده ، آموزنده در همـــــــــــه زمینه ها داره

که لازمه درباره این بازی ها و این سایت در یک پست جداگانه و مفصل توضیح بدم

تقریباً روزی تا یک ساعت هم ممکنه استفاده کنه با همراهی من ، و تقریبا جای همون یک ساعت تماشای احتمالی تی وی در روز رو گرفته

 

با آرزوی موفقیت برای همه پدر ها و مادرهای عزیز بای بای 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان محمدمهدی
30 دی 92 8:32
خیلی عالی بودن ممنون دوستی
بیقرار
پاسخ
قااااابل شما رو نداشت
مرجان.
30 دی 92 10:15
ممنون خیلی پست های مفیدی بود.
بیقرار
پاسخ
خواهش می کنم گلم
مرجان.
30 دی 92 10:15
ممنون خیلی پست های مفیدی بود. ولی کاش اون بازی رو سایتش رو معرفی میکردی شاید بشه جایگزین بازیهای اندرویدی کرد.
بیقرار
پاسخ
خواهش می کنم قابلی نداشت چشم حتما تا همین چند روز آینده اون رو هم می ذارم چون می خوام مفصل با عکس معرفیش کنم زمان بره به دیده منت بازیهای اندرویدی چه بازی هایی هستن؟
مامان روشا
30 دی 92 11:42
وای خوش به حال شما با این ولایت مادری مریم جون روشا هم مدام در حال بالا و پایین رفتن از همه جا هست
بیقرار
پاسخ
ایشااله همیشهههههههه سلامت باشن همه بچه های دنیا به حق علی (ع)
مریم مامان محمد رضا
30 دی 92 11:51
عالی بود. محمدرضا معمولا بازی توی گوشی باباش نصب می کنه و بازی می کنه دیگه نمی ذارم پای لبتاب باشه بازیهای بدی نیستن مثلا تصویر شبیه هم پیدا می کنه یا پازل داره که درست کنه ولی اون سایت رو هم معرفی کن شاید بهتر از این بود
بیقرار
پاسخ
چشم حتما معرفی می کنم به زودی " اگر خدا بخواهد "
مرجان
30 دی 92 13:50
بازیهای موبایل تحت اندروید نصب میشن اکثرا
بیقرار
پاسخ
نه منظورم اینه که معمولا چه بازیهایی داره ؟
عقیق
1 بهمن 92 19:31
خیلی عالی بود،خوش به حال آریا جون که که همچین مامانی داره درباره بازی قایم باشک واقعا درسته،وقتی این بازی رو با بچه ها میکنیم یا خودشون با هم بازی میکنن کلی از دستشون میخندیم
بیقرار
پاسخ
درود به همه مادرهای عزیز و به شما
مامان آوینا
2 بهمن 92 10:10
خیلیییییییییییییی عالی بود مریم جون ما رفته بودیم تبریز امروز اومدیم دلم براتون تنگ شده بود آریا جونو ببوس
بیقرار
پاسخ
مرسییییییییی
محبوبه
5 بهمن 92 21:01
جون دلم اون لبخند زیبا و شیرین رو. مریم نمی گی بازی مال کدوم سایته؟
بیقرار
پاسخ
فدای شما چشم امروز اون سایت رو می ذارم
شهره مامان مینو
6 بهمن 92 9:25
به به مریم خانومی باز گل کاشته و مارو شریک لحظات شیرینش کرده... خیییییییییییییلی عالی بود افرین عزیزم. و ممنون
بیقرار
پاسخ
عالی شمایی ممنـــون قابل نداشت