آریاآریا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 29 روز سن داره

نوشته های من برای زندگی

وداع های جانسوز

1392/10/10 16:57
نویسنده : بیقرار
707 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

 

در روز قیامت چیزی سنگین تر از خوش اخلاقی در ترازوی اعمال بنده نیست
                                                                                                   پیامبر اکرم (ص)

آنچه را که براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند و آنچه را که براي خود نمي‌پسندي براي ديگران هم نپسند

                                                                                                     پیامبر اکرم (ص)


چنان با مردم مصاحبت داشته باش كه خود دوست دارى به همان گونه با تو مصاحبت كنند.

                                                                                              امام حسن مجتبی (ع)

 

این حدیث ها معروف ترین حدیثهایی هست که همه ما بارها و بارها از قدیم الایام شنیدیم و من پی بردم که اگر کسی در عمرش فقط همین سه حدیث به گوشش خورده باشه و به همین سه حدیث عمل کنه چقدر باعث آرامش روحی و روانی در روابط ها میشه و از انجام خیلی از خطاها جلوگیری میشه 

جقدر این حدیث زیبا و کامله " آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و ... " 

اگر من در هر رفتاری - کرداری - گفتاری که می خوام داشته باشم قبلش از خودم بپرسم : دوست داری یکی به خودت این حرف رو بزنه ؟ - دوست داری کسی پشت سرت حرف بزنه؟ - دوست داری کسی با تو اینطور رفتار کنه ؟ و .... و صادقانه به اونها جواب بله یا خیر بدم ، و بعد اون حرکت - گفتار یا کردار رو برای نفر یا نفرات مقابلم انجام بدم یا ندم خود به خود خیلی از مشکلات و مسائل و ناراحتی ها حل خواهد شد، خود به خود از انجام خیلی خطاها جلوگیری خواهد شد

این روزها این پرسش رو زیاد از خودم می کنم که چقدر خلق خوش و نیکو دارم؟ آیا کافی هست؟ اگر خلق خوشی دارم برای چه  کسانی و در مواجهه با چه کسانی دارم ؟ خانواده ام؟ پدرم ؟ مادرم؟ پدر شوهرم؟ مادرشوهرم؟ بستگانم ؟ دوستانم ؟ همکارانم ( خانومها)؟ 

پیامبر مهربانی که خیلی تلاش کرد  به امتش مهر ورزیدن در جهت رضای خدا رو یاد بده 

پیامبر عزیزی که تا آخرین لحظه عمرشون نگران فرزندان امتش بود و گفت که مواظب دو یادگاری من باشید ، قران و اهل بیت تا سعادتمند شوید.

از امت این پیامبر عزیز بودن بزرگترین سعادتیست که می توانستیم  در بین میلیاردها انسان در روی زمین داشته باشیم.

 


 

کسی توی ایران هست آیا که عاشق امام رضا (ع) نباشه ؟

 

بشنوید 

 


 

 پايان ماه روضه شده ، غم گرفته ام 

هيئت تمام گشته و ماتم گرفته ام 

بعد از دو ماه گرفت صدا هاي ذاكران 

تازه دلم شكسته شده دم گرفته ام

بعد از دو ماه كه در مطبت هستم اي طبيب

از درد عشق گفتم و مرهم گرفته ام

مرهم براي درد دلم اشك روضه بود

اينگونه بوده اشك دمادم گرفته ام

شبها چقدر گم شده ام بين كوچه ها

وقتي سراغ هيئت و پرچم گرفته ام

از مادرت بپرس ، نوكريم را قبول كرد ؟

آيا برات كرببلا هم گرفته ام ؟

افسوس مي خورم كه زخيرات سفره ات 

از دست مهر مادرتان كم گرفته ام

دلتنگ مي شوم به خدا بر محرمت

خرده مگيريم زچه ماتم گرفته ام

اي روضه خوان ادامه بده اشك و آه را 

شعر وداع نه ..... شور محرم گرفته ام



 ياسر مسافر

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان محمدمهدی
11 دی 92 8:33
همین دیگه، اگه ما عامل به احادیث و قرآن بودیم که الانه روزگارمون خیلی بهتر از اینا بود! شعر هم خیلی زیبا بود و دلو هوایی کرد.ممنون
بیقرار
پاسخ
بله همین طوره واقعا واقعا دوست داشتم هر کی میاد به اون شعر هم توجه کنه و بخونه مرسی که خوندی - حرف دل همه ماست که قاصر بودیم از گفتنش
مامان روشا
11 دی 92 9:28
خیلی خیلی شعر زیبایی بود ممنون منم که تازگی ها بیشتر دارم تو آیات و احادیث کنکاش می کنم می بینم چه راهنمای سفری داریم ما مسلمونها و از روی جهل و نا آگاهی اصلا بهش سر نمی زنیم من خودم واقعا تا این اواخر این که می گفتن قرآن راه زندگی رو به آدم نشون می ده قبول نداشتم اینکه سیره ائمه بهترین هدایتگره برام سخت بود اما الان به شکر خدا فهمیدم چون گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست... خدا توفیق آگاهی و بصیرت اسلامی بهمون عنایت کنه مریم جان سر نمازت زیاد برام دعا کن دوست تا ابد مهربان من
بیقرار
پاسخ
زهرا جون من و تو مثل همیم - خیلی به هم شبیه هستیم و من خیلی به تو احساس نزدیکی می کنم حتی شرایط زندگیمون هم تا حدی به هم شبیه هست من و تو خیلی خوب حرف همدیگه رو می فهمیم من هم دوستت دارم وظیفه داریم برای هم دعا کنیم
مامان آریا
11 دی 92 11:28
ان شاءالله خداوند به لطف حبّی که به این خاندان داریم؛ بهمون رحم کنه و هدایتمون کنه. آریا چطوره؟ بهتر شده؟
بیقرار
پاسخ
سلام حرف زیبائی زدی - مگر به خاطر حب اینها ما رو به جایی برسونن وگرنه ما که راهی غیر از این بلد نیستیم تبش فعلا قطع شده ولی سرفه چرکین داره
مامان آوینا
11 دی 92 13:57
عزیزم خیلی خوب نوشتی حرف دل من هم هست این روزها ایشاله که همیشه از هدایت شده ها باشیم عزیزم آریا جون رو ببوس
بیقرار
پاسخ
انشاء اله - چشم شما هم آوینا رو بچلون
مریم مامان محمدرضا
13 دی 92 0:03
ای کاش همه عمل می کردیم اما متاسفانه هنگام عصبانیت و ناراحتی و... همه چیز یادمون می ره. شعر زیبایی بود خیلی زیبا با دل آدم بازی می کنه.
بیقرار
پاسخ
انشاء اله خدا توفیق درست عمل کردن در مواقعی که گفتی رو بده وگرنه اینکه تا شرایط آرومه ما هم آروم باشیم و خوب عمل کنیم هنر نیست موفق باشی دوست خوبم
عقیق
13 دی 92 2:22
سلام عزیزم از اینکه با ویلاگ خوبتون آشنا شدم خوشحالم و اگر به ما سر بزنید خوشحالتر میشیم. راستی فرا رسیدن ماه ربیع الاول رو هم بهتون تبریک میگم.
بیقرار
پاسخ
سلام خیلی خیلی به خونه مجازی من خوش اومدین و از آشنایی با شما خیلی خوشحالم البته که سر می زنم به دیده منت